Про нас

Надобридень — фольклористичний інструментальний гурт.

Історія

«Надобридень» — це один із перших вторинних гуртів інструментальної музики, що постав у річищі реконструктивного руху фольклорної автентики в Україні у 1980-90-х роках. Гурт створено в 1992 році за ініціативи Михайла Хая (керівник і науковий консультант) як капела інструментальної музики при кафедрі музичної фольклористики Національної Музичної Академії України. Згодом обрав собі назву «Надобридень», що означає ритуальне весільне награвання під вікнами молодої до початку весілля.

Репертуар

Капела репрезентує виключно традиційний інструментальний репертуар із багатьох регіонів України, нагромаджений учасниками у фольклорних експедиціях і зафіксований на аудіо- та відеоносіях (ладканки й марші-коломийки з Бойківщини, «гуцулки» з Гуцульщини, «паходи» з Волині, марші й марші-козачки з Полісся; гопаки, марші й марші-польки з Наддніпрянщини, Полтавщини; подільські «Вівати», «Каперуш» тощо). Гурт послуговується автентичним народним інструментарієм.

Учасники

Більшість учасників — випускники НМАУ. Склад завжди відповідав традиціям української народної інструментально-гуртової гри, зокрема троїстим музикам: С. Охрімчук (скрипка), М. Хай (скрипка-втора, бас, ліра, спів), О. Кабанов (бубон, бухало, решітко), Г. Охрімчук (бурдонові цимбали, бубон, спів). Виконуються також приспівки до танців. Від «Надобридня» «відбрунькувався» гурт «Буття» (родина Бутів). Учасник міжнародних фестивалів в Україні («Київська Русь» — 2002 та 2004, «Країна мрій» — 2004 та ін., фольклорна номінація Всеукраїнського фестивалю «Червона Рута» — 2011), Польщі (Фестиваль української культури Сопот — 2005), Німеччині (ХХІ Міжнародному фестивалі ліри та дуди у Лізберзі — 2004, Ортенберґ — Франкфурт на Майні). Записав компакт диски української народної музики.

«Школу» «Надобридня» опанували також музики молодшої ґенерації – Ю. Шевченко, Т. Капущак, Н. Благодир, В. Тринчук, І. Соловко (скрипка), Ю. Кондратенко (бас), С. Постольніков (скрипка, цимбали), О. Вовк (цимбали), Є. Шульга (бухало, бубон, решітко). Методику реконструкції гри сповідують інші гурти Києва, Кіровограда, Рівного, Львова: «Буття» (кер. О. Бут), «Гуляйгород» (кер. С. Постольніков), «Родовід» (кер. Ю. Кондратенко) та ін.